Σελίδες

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

11,5 κιλά


Σήμερα συνόδεψα την κόρη μου στην πρώτη της μέρα στο γυμνάσιο. Τα παιδιά και κάποιοι ελάχιστοι γονείς φάγαμε γύρω στη μια ώρα στον ήλιο να περιμένουμε τον ιερέα για τον καθιερωμένο αγιασμό. Είχε προηγηθεί ο αγιασμός σε κοντινό δημοτικό σχολείο, γι’ αυτό και η καθυστέρηση του ιερέα. 

Έξι χρόνια είχα να πάω σε αγιασμό  γυμνασίου, από τότε που ο δεύτερος γιός μου περνούσε κι αυτός την πόρτα του ίδιου σχολείου. Και αυτό που αντίκρισα ήταν αποκρουστικό και απαράδεκτο. Η εξωτερική εικόνα του σχολείου ήταν τουλάχιστον απογοητευτική. Στα πεζοδρόμια έξω, αλλά και στον προαύλιο χώρο. Δεν ξέρω αν αυτό οφείλεται στην κατάργηση των σχολικών φυλάκων, ή στη γενικότερη έλλειψη κονδυλίων, αλλά το συγκρότημα εξωτερικά είχε το κακό του το χάλι.

Παντού ξερά χόρτα που έπρεπε να είχαν κουρευτεί εδώ και μήνες. Είχαν γίνει …δέντρα! Αν το οικόπεδό σου είχε τόσα ξερά χόρτα, σίγουρα θα είχε έρθει το υγειονομικό για συστάσεις ή πρόστιμα. Τα κάγκελα του σχολείου υπέθετες που μπορεί να βρίσκονται, μιας και τα αγριόχορτα είχαν καλύψει μια σχεδόν ευθεία γραμμή που κύκλωνε το τετράγωνο. Τα «γήπεδα» δεν είχαν διαγραμμίσεις (ποιος ξέρει πότε βάφτηκαν τελευταία φορά), οι μπασκέτες δεν είχαν δίχτυ, ενώ το «φιλέ» του βόλεϊ πρέπει να έμπαινε εκεί όπου δύο στύλοι βρίσκονται ο ένας απέναντι από τον άλλον. Και στη βάση κάθε στύλου να βρίσκεται και από ένα δεμάτι ξερόχορτα.
 
Ο αγιασμός ξεκίνησε κάτω από μπόλικο ήλιο και απουσία υπόστεγου. Ο παπάς και οι καθηγητές στραβώθηκαν να μας κοιτάνε. Προς το τέλος ο ιερέας πέρασε από κάθε σειρά μαθητών και έριχνε τον αγιασμό με το ματσάκι βασιλικού που κρατούσε. Εκείνη τη στιγμή θυμήθηκα την πρώτη μέρα που πήγε το μεγάλο μου παιδί στην Α’ Δημοτικού. Το μεσημέρι που γύρισα στο σπίτι, του ζήτησα να μου πει τις εντυπώσεις του.
«Μπαμπά έκανε πολύ ζέστη. Είχε έρθει και ένας παππούλης και έψελνε. Κάποια στιγμή άρχισε να μας πετάει νερά».
«Δεν ήταν νερό», του είπα «Αγιασμός ήταν. Και ξέρεις γιατί σας έριχνε αγιασμό;» τον ρώτησα.
«Ξέρω, γιατί είχαμε ιδρώσει»!
Καταπληκτικό ρεπορτάζ ο γιός μου!

Ίσως είναι από τις τελευταίες φορές που έρχεται ιερέας και αγιάζει μαθητές, καθηγητές, γονείς. Οσονούπω θα ξαναπεταχτεί η τσουτσού-Ρεπούση που ξαναγράφει την Ιστορία και θέλει να καταργηθούν Θρησκευτικά, Αρχαία και Λατινικά (στο τελευταίο με βρίσκει σύμφωνο) και θα ζητήσει να καταργηθεί και ο αγιασμός. Μάλλον θα βάζει τα παιδιά να χορεύουν αλαλάζοντας γύρω από ένα τοτέμ.

Ευτυχώς που βρέθηκα στο σχολείο. Χωρίς να το γνωρίζω η παρουσία μου ήταν απαραίτητη, γιατί έπρεπε να δηλώσω στοιχεία - κυρίως δημογραφικά - αλλά και τη δεύτερη γλώσσα που επιλέξαμε με την κόρη μου. Αυτό βέβαια είχε δηλωθεί από το Δημοτικό, αλλά για κάποιον τρέχα-γύρευε λόγο έπρεπε να επαναβεβαιωθεί. Στη μια ουρά στέκονταν όσοι ήθελαν να δηλώσουν Γαλλικά, στη δεύτερη Γερμανικά και στην τρίτη αυτοί που είχαν δηλώσει Ιταλικά – Ισπανικά αλλά απουσία οργανικής θέσης (τώρα το θυμήθηκαν;) έπρεπε να επιλέξουν μεταξύ των άλλων δύο. Βγαίνοντας από την αίθουσα των καθηγητών συνάντησα την κόρη μου, κρυμμένη πίσω από μια στοίβα βιβλίων.

Είχε γεμίσει την τσάντα της και τα μισά είχαν μείνει απ’ έξω. 28 βιβλία για παιδί της Α’ Γυμνασίου! Αυτό είναι το εκπαιδευτικό μας σύστημα θα μου πεις. Κατανοητό. Προφανώς και δεν μπορώ να το αλλάξω, γι’ αυτό και κάνω το μόνο που μπορώ. να γκρινιάζω! Η τσάντα ασήκωτη. Άφησα την κόρη μου με τα μισά βιβλία στο σχολείο να με περιμένει, πήρα την τσάντα της και με τη μηχανή την πήγα σπίτι μου. Κατόπιν γύρισα και πήρα και τα υπόλοιπα.

Με έτρωγε η περιέργεια. Θα τα ζύγιζα οπωσδήποτε. 11,5 κιλά!!!
Η κόρη μου είναι γύρω στα 26,5!

Φυσικά δεν θα τα κουβαλάει καθημερινά στο σχολείο, παρά μόνο όσα χρειάζεται. Προσωπικά βέβαια αδυνατώ να καταλάβω τι χρειάζεται ας πούμε το βιβλίο της Μουσικής (+ 1 Εργασιών), το βιβλίο των Εικαστικών (+ 1 Εργασιών), ή το βιβλίο της Γυμναστικής. Ειδικά το τελευταίο το πήρε και «ντυμένο» με διαφανές αυτοκόλλητο, προφανώς από παιδί που το επέστρεψε. Αν το ήξερα θα πήγαινα και τα δύο παρόμοια βιβλία Γυμναστικής των δύο γιών μου που είναι για Α, Β, και Γ’ Γυμνασίου και δεν τα άνοιξαν ποτέ!

Θυμάμαι πριν 10 χρόνια που βρέθηκα στα εγκαίνια του Δημοτικού Σχολείου της περιοχής μου, την κορδέλα έκοψε ο τότε υφυπουργός Παιδείας. Σε κουβέντα που είχαμε ανοίξει μου είχε εκμυστηρευτεί το παράπονο του δικού του παιδιού, που το θυμάμαι σαν να ήταν χθες: 

«Μπαμπά, τα βιβλία που μου έδωσαν ζυγίζουν 8 κιλά. Εσύ που είσαι στο υπουργείο θα κάνεις κάτι γι’ αυτό;».
«Είμαι αποφασισμένος να κάνω», μου είχε πει τότε ο υφυπουργός. Μείναμε στις αποφάσεις!

Αν η γνώση πηγαίνει με το βάρος των βιβλίων, τότε σίγουρα τα παιδιά μας θα γίνουν διάνοιες.
Καλή χρονιά.


26 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Πέτρο.
    Καλή χρονιά στο παιδί.
    Μακάρι να διαβάζονταν τα βιβλία κι ας είναι αχρησιμοποίητα στο σχολείο. Θυμάμαι κι εγώ είχα πού και πού κάποιο βιβλίο που ήταν διακοσμητικό αλλά εγώ πριν ακόμα ξεκινήσουν τα σχολεία το είχα διαβάσει όλο.
    Τα βιβλία δεν είναι άχρηστα... ο τρόπος που διδάσκονται-διαβάζονται τα καθιστά άχρηστα και δυσνόητα.

    ΥΓ: Τουλάχιστον σταμάτησε αυτή η βλακεία με τις φωτοτυπίες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα, θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω.
      Τα περιττά βιβλία (ως τέτοια θεωρώ αυτά της Μουσικής, των Εικαστικών και της Γυμναστικής) ασφαλώς και χρειάζονται, σε όσους όμως έχουν ειδικό ενδιαφέρον. Πηγαίνοντας την κουβέντα ένα βήμα πιο πέρα θα σου πω ότι κανένα βιβλίο (όχι μόνο τα σχολικά) δεν είναι άχρηστο, όλα έχουν κάτι να προσφέρουν. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί να πληρώνει ο ελληνικός λαός από το υστέρημα του βιβλία που προφανώς δεν θα ανοιχτούν ποτέ!
      Και μη μου πεις ότι οι καθηγητές της Μουσικής, των Εικαστικών ή της Γυμναστικής θα δίνουν δουλειά για το σπίτι, ή έστω θα βάζουν διαγώνισμα.
      Αυτό που λέω είναι ότι ΑΣΦΑΛΩΣ και χρειάζονται αυτά τα 3 μαθήματα (να μη ξεχνάμε ότι η κυβέρνηση μελετά τη μείωση των ωρών της Γυμναστικής), δεν καταλαβαίνω όμως τι πρόκειται να μάθουν τα παιδιά μέσα από τα βιβλία αυτών των μαθημάτων.

      ΥΓ: Για τις φωτοτυπίες της …Αννούλας έχεις απόλυτο δίκιο. Μόλις ανέβασα την ανάρτηση συνειδητοποίησα ότι δεν έκανα καμία αναφορά στο γεγονός ότι όλα τα βιβλία (τουλάχιστον αυτά που αφορούν το παιδί μου) ήσαν σήμερα στη θέση τους και διανεμήθηκαν κανονικά.
      Πέρα από τις χίλιες μαλακίες την ημέρα που κάνει αυτή η κυβέρνηση, οφείλουμε αυτό να της το αναγνωρίσουμε.

      Διαγραφή
    2. Δεν θυμάμαι σε ποια τάξη .... είχα μια "Επιτομή στη γλωσσολογία" ή κάπως έτσι λεγόταν. Με τη γλώσσα ασχολείτο. Δεν το χρησιμοποιήσαμε ποτέ σε κανένα μάθημα στο σχολείο. Εγώ το είχα διαβάσει όλο. Ακόμα κι αν αφορά Έναν πάνε άχρηστα τα λεφτά του ελληνικού λαού; Όταν έχουν πάει για ΤΟΣΑ άλλα;
      Μακάρι τα παιδιά να διάβαζαν όχι για το διαγώνισμα αλλά για την ευχαρίστηση!
      Η πρώτη μέρα στο σχολείο που έπαιρνα τα νέα μου βιβλία ήταν η πιο ευτυχισμένη όλης της χρονιάς. Βλέπεις δεν είχα την πολυτέλεια να έχω παραπανίσια βιβλία οπότε κάθε σχολικό βιβλίο ήταν για μένα σαν ένα τεράστιο δώρο...Τι διάολο ...μόνο εγώ αισθανόμουν έτσι;;;;;; :)))))

      Διαγραφή
    3. Μπορώ αν θες να σε διαβεβαιώσω πως, ναι, μόνο εσύ αισθανόσουν έτσι! :))
      Και δεν αναφέρομαι σε βιβλία που σχετίζονται με την ελληνική γλώσσα (τα λατρεύω), αλλά στα 3 που προανέφερα. Αν εσύ άνοιγες ποτέ το βιβλίο της Γυμναστικής, ε, τι να πω, είσαι βιβλιοφάγος!

      Είναι κρίμα να πηγαίνουν πεταμένα τόσα λεφτά που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν αλλού, όπως π.χ. σε κονδύλια για τον εξωραϊσμό του προαύλιου, δενδροφυτεύσεις κλπ. Στη χώρα μας ξοδεύονται απίστευτα ποσά που καταλήγουν στο τίποτα. Δεν είναι λάθος αυτό να γίνεται και στα βιβλία;

      Την ίδια άποψη είχα πάντα, όταν ας πούμε έβλεπα τα βιβλία Γυμναστικής των δύο γιών μου που σκονίζονταν στις βιβλιοθήκες τους. Δεν τα χρησιμοποίησαν ούτε μια φορά! Αν τα παιδιά μου έχουν λατρεία στο διάβασμα θα προτιμήσω να πληρώσω από την τσέπη μου για κάποιο λογοτεχνικό βιβλίο. Δεν δέχομαι με τίποτα να βλέπω βιβλία στους κάδους.

      Θα διαφωνήσω (κάτι με έπιασε απόψε) και με την άποψη που εξέφρασες πως δεν πάνε άχρηστα τα λεφτά του ελληνικού λαού, ακόμα κι αν αφορά έναν.
      Φυσικά και πάνε άχρηστα!!!
      Όποιοι γονείς ή μαθητές θέλουν, μπορούν να συνεργαστούν με τους καθηγητές για να τους κατευθύνουν για κάποιο βιβλίο που τους ενδιαφέρει. Στους υπόλοιπους γιατί να μοιράζονται αφού είναι απολύτως βέβαιο πως θα πεταχτούν;;;

      Διαγραφή
    4. Πήγα έκανα δουλειές, κοιμήθηκα, ξύπνησα, ήρθα και μπορώ να σου πω ότι κι εμένα κάτι με έπιασε απόψε ;-) Βρε μιλάω για δωρεάν βιβλία! Ποια κατεύθυνση για εξωσχολικά και Τότε και τώρα πια με την κρίση!
      Για Τότε μπορώ να σου πω ότι επειδή επιθυμούσα να διαβάζω όλο και περισσότερα κι επειδή είχαμε μια βιβλιοθήκη της πλάκας στην πόλη μας, τα σχολικά βιβλία ήταν για μένα για καιρό η μόνη μου πηγή!

      Και ποιος σου είπε ότι θεωρώ το βιβλίο γυμναστικής άχρηστο; Πλάκα μου κάνεις; Αν το έβρισκα από κάποιο γνωστό μου παιδί πολύ ευχαρίστως θα του το ζητούσα να του ρίξω μια ματιά!
      χεχε!
      Περιμένω να δω πόσο τρελή θα με κόψεις τώρα!

      Διαγραφή
    5. Για τα σίδερα!
      Δωρεάν δεν είναι κανένα βιβλίο. Όλα είναι πληρωμένα από εμάς. Το ίδιο θα έλεγα ακόμη και αν μας τα έστελναν τσάμπα οι γερμανοί (που σιχαίνομαι).
      Υπάρχουν αναρίθμητα λογοτεχνικά βιβλία που δεν σου φτάνουν 100 ζωές να τα διαβάσεις. Στης Γυμναστικής κόλλησες;
      Ωχ Παναγία μου! Ρε παιδιά, βοηθάτε με!!!
      Μάλλον κάτι θα είχε το σημερινό αφρόλουτρο :))

      Και κάτι τελευταίο και σημαντικότερο. Αισθάνομαι πολύ άσχημα κάθε φορά που πετάω τα βιβλία των παιδιών μου στην ανακύκλωση. Αυτό που σκέφτονται σήμερα, να επιστρέφουν τα παιδιά τα βιβλία, το έχω πει εδώ και δεκαετίες.
      ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΔΟΥΣ!!!
      ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΤΑ!!!

      Διαγραφή
    6. Έχω ένα μεγάλο ντουλάπι και κάτι συρτάρια γεμάτα σχολικά βιβλία. Από τα ανίψια μου, ή τους μαθητές μου (όταν δίδασκα είχα πάντα όλα τα βιβλία των μαθητών μου ). Μόνο δικά μου δεν έχω πολλά γιατί τα περισσότερα μου τα πέταξε η μαμά όταν σπούδαζα και διασώθηκαν ελάχιστα! Δεν μου κάνει καρδιά να πετάξω τίποτα! :) Ευτυχώς ...σταμάτησα να μαζεύω κι άλλα γιατί θα είχα θέμα χώρου!

      ΥΓ: Μα τι στο καλό γράφει αυτό της γυμναστικής; Θέλω να το ξεφυλλίσεις και να μου πεις! Θα σκάσω! Έχει θέματα ανατομίας; Έχει ασκήσεις; Αλήθεια θα σκάσω! :-D

      Διαγραφή
    7. Τα βιβλία Γυμναστικής των γιών μου δεν τα βρήκα. Όταν έχεις 3 παιδιά δυστυχώς δεν μπορείς να κρατάς τα πάντα. Μάλλον η σύζυγος τα ‘τακτοποίησε’ στην ανακύκλωση.
      Μπορείς να πας στο Ψηφιακό Σχολείο για να δεις τι υπάρχει σήμερα. Ειδικότερα αν θες για τη Γυμναστική μπορείς να πας κατευθείαν εδώ. Πάνω δεξιά μπορείς να επιλέγεις τις ενότητες.
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
    8. Splendid!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      (Βρίσε με... βρήκα τα περιεχόμενα εξαιρετικά)

      Διαγραφή
    9. Είδες; Πες πες τελικά κάτι καλό βγήκε :))

      Διαγραφή
  2. Καταρχάς καλή σχολική χρονιά! Αν και δεν το βλέπω να 'ναι ανέφελη ειδικά στη δευτεροβάθμια!
    Κι εσύ, βρε Πέτρο, πήγες με μηχανή στον αγιασμό; Δεν έπαιρνες κανένα φορτηγάκι; Πάντως, πολλοί γονείς και παιδιά παραπονούνται ότι οι σχολικές τσάντες είναι βαριές ακόμη και χωρίς όλα τα βιβλία. Γι' αυτό και προτιμούν τις τσάντες με ροδάκια. Θα συμφωνήσω όμως με την Αριστέα. Τα βιβλία δεν είναι άχρηστα. Ποτέ δεν ξέρεις πότε θα σου χρειαστούν.
    Για την εγκατάλειψη στον περιβάλλοντα χώρο, όχι μόνο είναι απογοητευτική, αλλά αποτελεί και αντιπαράδειγμα στα παιδιά για το σεβασμό των χώρων του σχολείου. Μήπως να το αναφέρατε στο Δήμο και να ζητούσατε να το φροντίσουν; Υποχρέωσή τους είναι στο κάτω-κάτω!
    Τώρα για τον αγιασμό, να σου πω τη μαύρη μου αλήθεια, κι εμένα σα παιδί μου 'ρχονταν γέλια όταν μας έβρεχε ο παπάς με το ματσάκι! Βέβαια, εγώ από μικρή είχα μια αλλεργία με όλα τα εκκλησιαστικά, τα έβρισκα αφελή και βαρετά (το αποκορύφωμα ήταν όταν κάπου στα 14 με 'στείλαν οι γονείς μου κατασκήνωση σε μοναστήρι γυναικών! Εκεί τα είδα όλα!). Πάντως, θα συμφωνήσω ότι έχουμε σοβαρότερα προβλήματα από το μάθημα των Θρησκευτικών.
    Άντε και σίδερο στη μέση σας!

    Σοφία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφία, ευχαριστώ για τις ευχές.
      Είχα προτείνει στη κόρη μου τσάντα με ροδάκια, αλλά ούτε να το ακούσει. «Μπαμπά μεγάλωσα, θα με κοροϊδεύουν».
      Εκτός αυτού ο δρόμος μέχρι το σχολείο είναι χάλια. Ακόμη και τα πεζοδρόμια (όπου αυτά υπάρχουν) έχουν ‘σαμαράκια’. Οι δρόμοι, λακκούβες. Και το χειρότερο: μεσολαβούν και γραμμές τρένου. Ας το καλύτερα!
      Μου έδωσες καλή ιδέα για τον Δήμο. Θα έρθω σε επαφή με το σύλλογο γονέων για να κινητοποιηθούμε. Άλλωστε εδώ και δεκαετίες έχω καταλάβει πως σε αυτή τη χώρα αν δεν φωνάξεις δυνατά δεν σε ακούει κανένας.
      Για το θέμα των Θρησκευτικών θα σου απαντήσω πως το θέμα είναι πάρα πολύ ευαίσθητο για να το πιάνει στο στόμα της η απίθανη Ρεπούση. Μέσα στην απίστευτη βλακεία που τη δέρνει προκαλεί συνεχώς. Αφού είδε πως δεν την πέταξαν στον κάδο μετά τους …συνωστισμούς, ξεσπάθωσε. Τώρα πια έχει άποψη για κάθε στάδιο της εκπαίδευσης.
      Επειδή έχω ρίξει αρκετές ματιές στα βιβλία των θρησκευτικών που είχαν μέχρι σήμερα τα παιδιά μου, σε διαβεβαιώ πως δεν γίνεται κατήχηση. Αναφορές γίνονται, ιστορία μαθαίνουν, κάποια ενδεχομένως να είναι και παραμύθια, αλλά σίγουρα προσηλυτισμός δεν γίνεται.
      Και όπως πολύ σωστά αναφέρεις, έχουμε σοβαρότερα προβλήματα από τα θρησκευτικά.
      Εγώ θα συμπλήρωνα πως έχουμε σοβαρότερα προβλήματα από τα …βλήματα.
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
  3. Kαλή χρονιά για τα παιδιά και καλή πρόοδο να έχουν,
    όσο γίνεται σε μια Ελλάδα που δεν ξέρει πλέον τι σημαίνει πρόοδος
    και δυστυχώς δεν βρίσκουμε ούτε ένα χειροπιαστό παράδειγμα πλέον για να τους εξηγήσουμε τη λέξη πρόοδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Φλώρα για τις ευχές σου.
      Η πρόοδος θα είναι να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι, τουλάχιστον από εμάς.

      Διαγραφή
  4. Πέτρο μες στο μυαλό μου είσαι.
    Τα ίδια σκεφτόμουν σήμερα, όταν ο γιος μου ήρθε μ' ένα κοντέινερ βιβλία (Α' Λυκείου). Απ' τα περσινά, τα μισά σχεδόν έμειναν ανέπαφα. Γυμναστική,εικαστικά, Πλούτος του Αριστοφάνη, Μουσική και μια δηλωμένη δεύτερη γλώσσα που δεν διδάχτηκε ποτέ! Για τ΄Αγγλικά, ας μην το κάνουμε θέμα, αλλά μόνο Αγγλικά δεν κάνανε.
    Αυτό είναι το πολυγλωσσικό σχολείο που με άφατη περηφάνεια, μας παρουσίασε πριν λίγα χρόνια η κα Διαμαντοπούλου!...

    Καλή σχολική χρονιά σε όλα τα παιδιά και καλή δύναμη σε μας που τα στηρίζουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα στο ‘επιστρέψω’, όχι από φιλοφρόνηση, αλλά επειδή συμπληρώνεις τις σκέψεις μου. Και για να το κάνω ακόμη πιο ξεκάθαρο, αυτό που με ενοχλεί δεν είναι που εκτυπώνονται βιβλία που ίσως να μην χρειάζονταν, με διαολίζει που τα παιδιά (όχι με δική τους ευθύνη) δεν τα ανοίγουν ποτέ! Και αυτό είναι κοινό μυστικό από την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς.
      Η Διαμαντοπούλου υπήρξε η χειρότερη υπουργός Παιδείας όλων των εποχών. Ακόμη και ο σημερινός απίθανος αν συγκριθεί μαζί της φαντάζει καλύτερος.
      Καλή χρονιά Μαρία μου και καλό διάβασμα στο βλαστάρι σου.

      Διαγραφή
  5. Πρώτη μέρα στην Β Λυκείου και η πρώτη κουβέντα του γιου μου ήταν :"Ευτυχώς, φέτος θα κουβαλάμε λιγότερα βιβλία ". Και είναι το κουβάλημα που τον ενοχλεί. Όχι το πόσα θα διαβάσει. Αν, δηλαδή, τα είχαν σε μια βιβλιοθήκη στο σχολείο, θα ήταν η καλύτερή του.
    Όσο για τα βιβλία των εικαστικών και τα άλλα παρεμφερή στα προηγούμενα χρόνια, αλήθεια σου λέω, μάλλον ήταν αυτά που διάβασε με την μεγαλύτερη ευχαρίστηση, αφού το έκανε μόνο για το κέφι του και όχι επειδή τον υποχρέωναν.
    Τα βιβλία της μουσικής και των εικαστικών του δημοτικού, τα διαβάζουμε μαζί με την κορούλα μου και περνάμε οι δυο μας όμορφες στιγμές.
    Λοιπόν, δεν νομίζω ότι τα βιβλία είναι σπατάλη. Μακάρι να μην τσιγκουνεύονται και να τα κάνουν όσο γίνεται καλύτερα και πιο ελκυστικά για τα παιδιά.
    Σπατάλη και μεγάλο κρίμα, είναι που δεν βοηθούν τα παιδιά να τα αγαπήσουν.
    Καλή σχολική χρονιά για τα παιδιά μας και καλή δύναμη σε όλους μας.
    Άννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο παιδί δεν μπορώ να αποδώσω ευθύνες. Με το δικό του μυαλό ίσως να τίθεται μόνο θέμα ποσότητας. Αργότερα θα μάθει πως σφάλει, αλλά τώρα είναι ακόμη νωρίς.

      Πριν μερικά χρόνια ο γιός μου έχασε το βιβλίο των μαθηματικών (Β’ Λυκείου). Το σχολείο δεν είχε να του δώσει άλλο και υποχρεώθηκα να το αγοράσω. Ξέρεις πόσο το πωλούσε το βιβλιοπωλείο; 2 ευρώ!!! Δεκαπλάσια τιμή είχε το βοήθημα!

      Δεν θεωρώ σπατάλη την έκδοση ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ σχολικού βιβλίου, αρκεί αυτό να μελετάται. ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ δεν μιλάω για περικοπές στις δαπάνες της Παιδείας, επειδή έτσι θέλουν οι τροϊκανοί και οι εγχώριοι καραγκιόζηδες. Δεν θεωρώ ήσσονος σημασίας κανένα απολύτως βιβλίο. Και η Μουσική μάς είναι απαραίτητη, και τα Εικαστικά βοηθούν στην κατανόηση των τεχνών και των τεχνοτροπιών που άπτονται του πολιτισμού, όσο για το θέμα της Γυμναστικής δεν το βάζω καν στη συζήτηση. Δεν θα είχα κανένα πρόβλημα αν τα βιβλία τα χρησιμοποιούσαν τα παιδιά. Γίνεται όμως έτσι, ή τα (μας) κοροϊδεύουν.
      Αν τα δημιουργούν για να τα πετούν οι μαθητές, θα προτιμούσα να ξοδέψουν αυτά τα χρήματα στη δημιουργία καλύτερων βιβλίων, πιο αναλυτικών, πιο εμπεριστατωμένων.

      Δεν αντιλέγω πως θα υπάρξουν γονείς και παιδιά που θα ενδιαφερθούν πραγματικά να διαβάσουν τα βιβλία που δεν ανοίχτηκαν ποτέ στην τάξη. Για να μην παρεξηγούμαι, αυτό που εννοώ είναι ότι δεν μπορεί να είναι υποχρεωμένη η Πολιτεία να τυπώνει βιβλία που ΔΕΝ θα μελετηθούν από τους άμεσα ενδιαφερόμενους.
      Αν πρόκειται να μελετηθούν δεν θα με πείραζε να τυπώσουν βιβλίο για τον ινδιάνικο πολιτισμό του 600 π.Χ. γραμμένο σε σφηνοειδή γραφή.

      Καλή χρονιά και ευχαριστώ για την εποικοδομητική – ελπίζω – κουβέντα μας.

      Διαγραφή
    2. Ίσως, λοιπόν, κάποια φορά να συζητήσουμε το γιατί τα παιδιά (γενικά) δεν αγαπούν τα βιβλία, ή αυτά που τ'αγαπούν, γιατί προτιμούν με διαφορά τα εξωσχολικά, ενώ τα σχολικά συνήθως προκαλούν... αλλεργία. Φταίνε τα βιβλία;
      Το σχολείο, τελικά, προάγει την έφεση στην εξερεύνηση του κόσμου της γνώσης;
      Κι αν όχι, τι μερίδιο ευθύνης έχει κάθε πλευρά (διδάσκοντες - διδασκόμενοι - γονείς - πολιτεία) γι αυτό;
      Κάποια φορά που θα έχεις κέφι, θα χαρώ να μοιραστώ τις απόψεις σου.
      Φιλιά Άννα

      Διαγραφή
    3. Δεν έχω πρόβλημα να κάνω οποιαδήποτε συζήτηση, οποιαδήποτε στιγμή.
      Το θέμα είναι πολύ σοβαρό (θεωρώ πως η Παιδεία έχει την ύψιστη προτεραιότητα για την επιβίωση ενός Έθνους) και φυσικά δεν αναλύεται σε λίγες γραμμές.
      Εντελώς επιγραμματικά – και μιλώντας από τη σκοπιά και μόνο ενός γονιού – θα σου πω τα εξής:
      Μερίδιο ευθύνης φέρουν όλοι, τα παιδιά το λιγότερο.
      Οι γονείς, από μικρά που είναι τα παιδιά μας φροντίζουμε (προσωπικά αυτό έκανα και συνεχίζω να κάνω) να τα πιέζουμε να «μάθουν γράμματα για να γίνουν χρήσιμοι άνθρωποι στην κοινωνία» αναμασώντας αυτά που μας έμαθαν οι δικοί μας γονείς και αποδείχτηκαν από ψέματα έως αηδίες. Ζούμε σε μια κοινωνία που εξακολουθεί να πιστεύει ότι …«προκόβει» όποιος τελειώσει ΤΕΙ ή ΑΕΙ. Να τους μιλήσουμε για αγροτιά, εργατιά, ούτε λόγος, τα τελευταία 30 χρόνια θεωρούνται λάθος επιλογές.
      Οι εκπαιδευτικοί Μ.Ε. υποχρεούνται (πληρώνονται για) να αναπαράγουν – διαιωνίζουν ένα άθλιο σύστημα, που δεν αφορά καθόλου τον πνευματικό κόσμο των παιδιών μας και την κριτική τους σκέψη. Φωτοτυπούν παπαγάλους για να τους στέλνουν στα ανώτερα ιδρύματα.
      Η πολιτεία βολεύεται από το να μη δημιουργούνται πολίτες ενεργοί και με άποψη (άρα γι’ αυτήν «επικίνδυνοι»). Έτσι χτυπάει την αληθινή-ουσιαστική Παιδεία με αυτό που κατ’ ευφημισμό αποκαλεί ‘μόρφωση’.
      Συμπτωματικά σήμερα έτυχε να διαβάσω ένα κείμενο του Robert Fulghum. Έχει ως τίτλο «Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο». Θα σου πρότεινα να το διαβάσεις εδώ.
      Καλό σου βράδυ.

      Διαγραφή
    4. Σ'ευχαριστώ, φίλε μου, που μου γνώρισες έναν πολύ ενδιαφέροντα συγγραφέα.
      Καλό ξημέρωμα Άννα

      Διαγραφή
    5. ΥΓ :Κάποιες απόψεις μου για την γλώσσα, στο blog του Μαχαίρη, στην τελευταία του ανάρτηση.

      Διαγραφή
  6. Γεια σου, Πέτρο!... Εγώ αν και 35 χρόνια στην εκπαίδευση όχι σε αγιασμό δε θέλω να πάω αλλά ούτε απέξω από σχολείο να περάσω!... Μ' όσα εγκληματικά (κυρίως σε βάρος των παιδιών) έγιναν κα γίνονται ακόμα νιώθω μια έντονη αποστροφή! Τη δημόσια εκπαίδευση την πάνε κάθε χρόνο απ' το κακό στο χειρότερο. Βάλθηκαν να την απαξιώσουν πλήρως!
    Προσπερνώ τα περί θρησκευτικών και αγιασμού, γιατί θα διαφωνήσουμε και συμφωνώ απόλυτα με την παρατήρησή σου για το βάρος των βιβλίων! Είναι ιλαροτραγικό, το 'χουμε επισημάνει και τονίσει πάμπολλες φορές οι εκπαιδευτικοί... Να βλέπεις Πρωτάκια να κουβαλάνε καθημερινά 5 και 6 κιλά στην τσάντα τους!... Αφού δεν μπορούν τόσα χρόνια να λύσουν αυτό, θα λύσουν ύστερα τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από μικρό παιδί έχω συνειδητοποιήσει ότι η Παιδεία για τους πολιτικούς είναι μη προτεραιότητα. Κάνουν ότι είναι δυνατό για να την απαξιώσουν πλήρως, να δημιουργήσουν είτε παιδιά που θα απεχθάνονται το σχολείο και το διάβασμα, είτε παιδιά ‘παπαγάλους’.

      Επιμένω σε αυτό που έγραψα πιο πάνω (αν και γνωρίζω τη διαφωνία σου) πως στο μάθημα των Θρησκευτικών ΔΕΝ γίνεται κατήχηση. Με το ίδιο σκεπτικό θα μπορούσε ένας άλλος να υποστηρίξει ότι και στο μάθημα της Ιστορίας γίνεται κατήχηση, γιατί κάποιοι μας τα λένε …όπως θέλουν!
      Αυτά περί «κατήχησης» θα μπορούσε να τα υποστηρίξει κάποιος αν ο Καθηγητής Θεολόγος είναι ιερέας (νομίζω πως υπάρχουν αρκετοί τέτοιοι), ξεφεύγει από τη σχολική ύλη και λέει ‘τα δικά του’. Σε μια τέτοια περίπτωση νομίζω πως πρέπει να καταγγελθεί από μαθητές και γονείς γιατί έχει καταλάβει λάθος τον ρόλο του.

      Όμως,
      με κατηχητικά σε 6χρονα από τη χ.α.,
      με καθηγητές που καπνίζουν χασίς στο διάλειμμα παρέα με τους μαθητές,
      με καθηγητές παιδόφιλους,
      με χιλιάδες κενά σε καθηγητές που δεν πρόκειται να καλυφθούν ποτέ.
      με ολόκληρες τάξεις που κάνουν ‘διαλείμματα’ διαρκείας απουσία καθηγητών,
      με μια κατάσταση άρτσι μπούρτσι και λουλάς, όπου το ίδιο το σύστημα σε σπρώχνει στα φροντιστήρια...

      δε νομίζω ότι το μάθημα αυτό που διδάσκεται επί δεκαετίες (αιώνες να υποθέσω;) είναι αυτό που βλάπτει τη μαθητιώσα νεολαία.
      Ή, για να το πω διαφορετικά, μάλλον κάνει το λιγότερο κακό.

      Διαγραφή
  7. Καλησπέρα, Πέτρο!... Αν μου στειλες το e-mail (στο itzikas@in.gr)- σχόλιο στη ανάρτησή μου για τα αρχαία ελληνικά, θέλω να σου πω ότι προσπαθώ ώρα τώρα ν' ανοίξω το ηλεκτρονικό μου ταυδρομεί και δεν μου ανοίγει.. Κάποιο πρόβλημα υπάρχει, μόλις καταφέρω να το διαβάσω θα έχεις και το σχολιασμό μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή