Σελίδες

Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου 2017

Κι αν ο Θεός δε βρίσκεται εκεί ψηλά που ψάχνεις;

Σκηνή από το έργο "Σύγχρονες φάτνες"

Ήρθανε τα Χριστούγεννα μέρες χαράς μεγάλης
στην εκκλησιά από έθιμο μπαίνεις να προσκυνήσεις
συγχώρεση, ανασαιμιά, πλούτη, χαρά κι υγεία
ικέτης στον Πανάγαθο σκύβεις για να γυρέψεις.

Θυμάσαι που προσπέρασες μπαίνοντας τον ζητιάνο
αυτόν που απαξίωσες έστω ματιά να ρίξεις;
Άκουσες την παράκληση πως θέλει μια βοήθεια
ή όλα σου τα κέρματα τα ’χες για το κεράκι;

Βουβός ήταν ο άστεγος μα θύμωσες καλέ μου
στο πάρκο χτες που αντίκρισες πίνοντας εσπρεσάκι
«Που είναι το κράτος; πείτε μου. Γιατί δεν τους μαζεύει;
Εγώ είμαι ευυπόληπτος. Εγώ πληρώνω φόρους!»

Εκείνον τον μικρό Ρομά που στέκει στα φανάρια
και καθαρίζει τα παρμπρίζ έστω κι αν δεν του δώσεις
προχτές πως και δεν πάτησες; Μήπως για να μη μπλέξεις;
Ή μη λερώσεις τ’ όχημα που μόλις είχες πλύνει;

Αντιπροχθές συνάντησες τέσσερις μετανάστες
μπαμπά με δυό στην αγκαλιά και μάνα γκαστρωμένη
έβρεχε και κρυβόντουσαν κάτω από έναν τσίγκο
για μια στιγμή τους κοίταξες κι έσκασες απ’ τα γέλια.

Πριν απ’ αυτό ένας άνεργος δουλειά σου ‘χε ζητήσει
γιατί σε λίγο η τράπεζα τόνε πετάει στο δρόμο.
«Χωρίς δώρα και ένσημα.» με σιγουριά του είπες.
«Και τα μισά απ’ τα νόμιμα. Αν δεν σ’ αρέσει φύγε!»

Μα σαν καλός και τίμιος, γνήσιος νοικοκύρης
γονυπετής μεσ’ το ναό κοιτάζεις προς τον τρούλο
με δάκρυα συγκίνησης με σεβασμό μεγάλο
στον όλων Παντοκράτορα στέλνεις τις προσευχές σου.

Κι αν ο Θεός δε βρίσκεται εκεί ψηλά που ψάχνεις;
Αν πέντε τον προσπέρασες φορές σε μια βδομάδα;
Μάλλον δεν θα τον γνώρισες. Δεν φόραγε στολίδια.
Ούτε ως παππούλης πέρασε, με γένια, χρυσό σκήπτρο
με Σεραφείμ, με Χερουβείμ, Αγγέλους κι Αρχαγγέλους.

Κατατρεγμένος ήτανε, πένητας, δίχως στέγη
με ρούχα βρώμικα παλιά ζήτησε τη στοργή σου.
Θυμάσαι πως αντέδρασες; Τα γέλια; Το θυμό σου;
Εκείνη τη λοξή ματιά όπου πετούσε φίδια;

Κράτα λοιπόν τα πλούτη σου. Αλλά Θεό μην ψάχνεις.
Δεν περιμένει σε ναούς, κυκλοφορεί στους δρόμους
μαζεύει στην αγκάλη του όσους εσύ τους διώχνεις.
Μάθε καλά τον λόγο Του, γίνε αγγελιοφόρος
και με μεγάλα γράμματα γράψ’ το σ’ όλους τους τοίχους:
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΦΤΩΧΕΙΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑ, Η ΑΠΑΝΘΡΩΠΙΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ


Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο 19ο Συμπόσιο Ποίησης της Αριστέας.

22 σχόλια:

  1. Και πόσο χάρηκα που σε είδα πίσω απ' αυτό το αριστούργημα!
    Πέτρο μου συγχαρητήρια απ' την καρδιά μου! Όχι μόνο για τη διάκρισή σου, αλλά κυρίως για την ευαισθησία, τη συναισθηματική σου ευφυΐα και τον κοφτερό σου λόγο!
    Έχεις τις εγκάρδιες ευχές μου για μια νέα χρονιά, καλύτερη απ' αυτή που φεύγει, με υγεία και χαμόγελα! Να μου φιλήσεις και την εορτάζουσα ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για όλα. Εύχομαι κι εγώ από την καρδιά μου Μαράκι να έχεις υγεία και δύναμη. Είσαι πολύτιμη φίλη και το ξέρεις.
      Καλή χρονιά.

      Διαγραφή
  2. Υποκλίνομαι μια ακόμα φορά!
    Είναι ό,τι ήθελα να διαβάσω για τα Χριστούγεννα και τον Θεό!
    Πέτρο μου, σε ευχαριστώ για τη συγκίνηση που μου έδωσες!
    Δεν χορταίνω να σε διαβάζω!
    Πολλά φιλιά!
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέρεις πολύ καλά ότι αν δεν με κέντριζες εσύ με το ραβδί σου, με τη λέξη που επέλεξες, θα κοιμόμουν ακόμη. Θέλω σκούντημα, στο έχω ξαναπεί.
      Εύχομαι να είσαι ευτυχισμένη τον καινούργιο χρόνο που μόλις μπήκε.
      Να φύγει το ψωφόκρυο και να ανταμώσουμε στις γνωστές θάλασσες.
      ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.

      Διαγραφή
  3. Πέτρο καλέ μου φίλε....!
    Τι έκπληξη....! κατ αρχήν να σε καλωσορίσω με όλη μου τη χαρά πάλι πίσω στη δικτυακή γειτονιά. Μας λείπεις να το ξέρεις. Εύχομαι όλα να είναι καλά και σε παρακαλώ να το δεις το θέμα της ...απουσίας όσο σου επιτρέπουν οι υποχρεώσεις σου.
    Τώρα, το ποίημά σου υπέροχο....! ήταν μια από τις επιλογές μου. Το αγάπησα πολύ, ειδικά το κλείσιμό σου ταρακουνάει το σύμπαν.
    Στην βαθμολόγησή μου κατέθεσα και την αιτιολογία της ψήφου μου, την μεταφέρω και εδώ.
    Συγχαρητήρια φίλε μου και εύχομαι Καλή χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα φίλε Γιάννη.
      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
      Δεν ξέρω αν συγκίνησα ούτε αν ταρακούνησα κανέναν. Καθένας αυτές (και όχι μόνο...) τις ημέρες προσπαθεί να βγάλει αυτό που έχει μέσα του.
      Αυτό έκανα.
      Πολλοί και διάφοροι οι λόγοι της "εξαφάνισης".
      Από τη μια το μπλέξιμο με το τουίτερ, ένα αρκετά πολιτικό μέσο, αλλά βασικά "χάθηκα" γιατί δουλεύω πολύ. Πολλές ώρες. Δεν μένει χρόνος σχεδόν για τίποτα άλλο.
      Ξέρω ότι έχω "προδώσει" αρκετούς φίλους με αυτή μου την απουσία. Κάπου όμως κουράστηκα με την επανάληψη των ίδιων και των ίδιων.
      Ίσως είναι κάτι περιστασιακό. Μια φάση. Θα δούμε.

      ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ σου εύχομαι. Να έχεις υγεία και ό,τι άλλο επιθυμείς.

      Διαγραφή
  4. Πόσο χάρηκα που σε ξαναδιάβασα και που επέστρεψες με κάτι τόσο δυνατό!
    Πόσα εγκλήματα στο όνομα ενός θεού...
    Καλή χρονιά, Πέτρο! Με υγεία και αγάπη! Χρόνια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περισσότερο αποστρέφομαι τους "πιστούς" δολοφόνους. Αυτά τα γεμάτα υποκρισία ανθρωπάκια που δεν χάνουν λειτουργία και εσπερινό, αλλά έχουν καβούρια στην τσέπη και μια καρδιά από πέτρα.
      Λογάδες. Φαφλατάδες. Αλλά και άδειοι. Κούφιοι. Στεγνοί.
      Καλή Χρονιά με υγεία κοντά στους αγαπημένους σου.

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα Πέτρο μου και καλή χρονιά
    Υπέροχος καταγγελτικός λόγος!!!!!

    Χάρηκα την επιστροφή σου
    Σε φιλώ πολύ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή Χρονιά αγαπημένη μας ποιήτρια που κάνεις πολλούς από εμάς να φαινόμαστε άσχετοι.
      Έχεις ανεβάσει τόσο πολύ τον πήχυ που τον κοιτάμε με το κυάλι. :))

      Καλή Χρονιά με υγεία και πολλή πολλή αγάπη.

      Διαγραφή
  6. Καλησπέρα Πέτρο μου !! Συνηθίσαμε βλέπεις να κοιτάμε ψηλά να ψάχνουμε το Θεό!! Που άραγε , στο άπειρο !! Και ναι είναι δίπλα μας εκεί που τόσο αληθινά περιγράφεις !! Ανθρωπιά άνθρωποι !!
    Καλή Πρωτοχρονιά εύχομαι σε σένα και σε όλους τους ανθρώπους !!
    Υγεία, αγάπη και ειρήνη !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το αστείο είναι ότι όλοι σχεδόν φαντάζονται τον Θεό σαν ένα γεράκο με άσπρα μούσια και νομίζουν ότι αν τον δουν έτσι θα τον γνωρίσουν.
      Λες και είναι σίγουροι ότι δεν είναι το φτωχαδάκι που πέρασε από δίπλα τους, ο ζητιάνος, ο άστεγος, ο άρρωστος, αυτός με το σκούρο δέρμα...
      Κούνια που μας κούναγε καλή μου! Κούνια που μας κούναγε!!
      Ζήτω η βλακεία μας!!! θα ήθελα να φωνάξω.
      Αν υπάρχει παράδεισος, τύποι σαν αυτόν τον "νοικοκύρη" αν τον δουν σφύρα μου.
      Καλή χρονιά με υγεία και ό,τι καλό τη νέα χρονιά.

      Διαγραφή
  7. Ναι, η απανθρωπιά είναι αμάρτημα!
    Και ναι, δικό σου θα μπορούσε να είναι ετούτο το δυνατό σκούντημα στους αδιάφορους και ξύλινους αυτού του κόσμου...
    Χαίρομαι πολύ που επέστρεψες με ένα ποίημα!
    Καλώς ήρθες για όσο το επιθυμήσεις.
    Καλή χρονιά, Πέτρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Γλαύκη μου.
      Ήθελα κάτι να πω αυτές τις μέρες. Ας είναι καλά και η φιλενάδα που με σκούντηξε, διότι κοιμάμαι όρθιος και αν δεν μου το έλεγε δεν θα το έπαιρνα χαμπάρι.
      Σου εύχομαι Καλή Χρονιά γεμάτη υγεία, αγάπη και δύναμη.

      Διαγραφή
  8. Χρόνια πολλά και καλή χρονιά Πέτρο.
    Υπέροχο το ποίημα σου,ήταν η πρώτη μου επιλογή.
    Γροθιά στο στομάχι.
    Καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συγχαρητήρια Πέτρο για άλλη μια φορά για την ευαισθησλια σου!Είσαι Άνθρωπος κι όχι ανθρωπάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Βάσω.
      Εύχομαι, με καθυστέρηση είναι αλήθεια, να έχεις μια υπέροχη χρονιά με υγεία.

      Διαγραφή
  10. Ηταν απο τις συμμετοχες που ξεχώρισα.. όλη η απανθρωπια και η αλήθεια της κοινωνίας μας σε λιγους στιχους.. μπραβο
    Να εχεις μια όμορφη χρονια οπως την θελεις.!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης.
      Εύχομαι τα καλύτερα για τη νέα χρονιά.
      Πάνω από όλα Υγεία.

      Διαγραφή
  11. Συγκλονιστικό !!! Η αλήθεια του κάθε στίχου τόσο αποκαλυπτική , τόσο άμεση, τόσο ξεκάθαρη, δυστυχώς.....Καλή χρονιά εύχομαι , υγεία και ότι καλύτερο στον κάθε έναν από εμάς, στην πατρίδα μας, στον κόσμο μας....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ Κλαυδία.
      Απέχοντας από το μπλόκινγκ είχαν μαζευτεί πολλά στο ξερό μου κεφάλι. Κάνοντας αυτή την κατάθεση ένιωσα καλύτερα.
      Πριν πάω να χωθώ ξανά στην τρύπα μου σου εύχομαι Υγεία για τη νέα χρονιά.

      Διαγραφή