Σελίδες

Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2011

Οι συνήγοροι του Εφραίμ


Αντιδράσεις προκάλεσε η προφυλάκιση Εφραίμ, ηγούμενου της μονής Κονομημένου, …ε συγγνώμη, (Θεέ μου συγχώρα με), της μονής Βατοπαιδίου.

Τμήμα του Χριστιανορθόδοξου ιερατείου, του νομικού και πολιτικού κόσμου (ο Μάρτης της Σαρακοστής) καθώς και ξένες χώρες (πως είπατε;) στέκεται αλληλέγγυο στον Εφραίμ, επικαλούμενος ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του. Απολαύστε:

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: «Είμαι ιδιαίτερα προβληματισμένος, όπως άλλωστε και κάθε Χριστιανός, με τη χρονική συγκυρία της έκδοσης του βουλεύματος προφυλάκισης του ηγουμένου της Ι. Μονής Βατοπαιδίου Εφραίμ ανήμερα των Χριστουγέννων. Και ο νοών νοείτω».

Εγώ που δεν έχω νου, δεν κατάλαβα τι θέλει να πει ο – ποιητής – αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. Μακαριώτατε, απ’ όσα κατάλαβα από τα λεγόμενά σας, δεν στέκεστε (και καλά κάνετε) ούτε στο περιεχόμενο του δικαστικού βουλεύματος, ούτε στις κατηγορίες, ούτε και στην προφυλάκιση Εφραίμ. Το «θέμα» που ανακύπτει από το παρόν βούλευμα, είναι, κατά τη γνώμη σας, η …χρονική συγκυρία!  Αν δηλαδή προφυλακιζόταν μετά από 2 εβδομάδες (να έχουν περάσει και οι γιορτές) δεν θα ετίθετο θέμα; Υπονοείτε δηλαδή ότι πίσω από τη προφυλάκιση Εφραίμ υποκρύπτεται επίθεση κατά της Χριστιανοσύνης; Ότι υποβόσκει κάποιο αντιχριστιανικό μένος των δικαστών, ή του λαού;
Κουραφέξαλα!
Την ίδια μέρα, ή ανήμερα το Πάσχα ή της Παναγίας, μπορεί να προφυλακίστηκε κι ένας χασάπης. Τι σημαίνει αυτό δηλαδή; Ότι τα «έβαλε» το κράτος με τους χασάπηδες …χρονιάρες μέρες;
Παναγιώτατε, κρίμα που σε είχα και σε εκτίμηση. Είχα μείνει με την εντύπωση ότι ήσουν διαφορετικός, καλύτερος από το μακαρίτη προκάτοχό σου. Είχα στηριχτεί στα λόγια σου, λίγες μέρες μετά την εκλογή σου στο ανώτερο αξίωμα της ιεροσύνης, όταν δήλωνες πως «ο Κλήρος δεν αναμιγνύεται  με την πολιτική». Τελικά ανακατεύτηκες και μας ανακατεύεις!

Αν ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος το υπαινίχτηκε, ο τηλεαστέρας πατήρ Γεώργιος Μεταλληνός στο κεντρικό δελτίο του ΣΚΑΪ (ο σταθμός που έχει αναλάβει εργολαβία την αθώωση Καραμανλή, Ρουσόπουλου, Εφραίμ και Αρσένιου) το είπε ξεκάθαρα: «Γι’ αυτό το λόγο αισθανόμαστε και περαιτέρω αγανάκτηση, γιατί τέτοιες μέρες να λαμβάνεται τέτοια απόφαση; Ξέρετε πως το εισπράττουμε αυτό εμείς; Το εισπράττουμε ως προσπάθεια, αναπτύξεως μιας πολεμικής εναντίον του ράσου, της Εκκλησίας και κυρίως του μοναχικού βίου».

Κάπως έτσι φαντάζεστε όλοι εσείς ότι θα πάει το πράγμα; Δεν επιτρέπεται να κατηγορηθείτε για τίποτα, επειδή φοράτε το ράσο; Σας γελάσανε! Αν θέλετε να επανακτήσετε την απολεσθείσα προ πολλού αξιοπιστία του Κλήρου, πρέπει πρώτοι απ’ όλους εσείς να συμβάλλετε στο ξεσκαρτάρισμα. Εκτός κι αν δεν έχετε κανένα πρόβλημα να φέρουν το σχήμα απατεώνες, παιδεραστές, καταχραστές και κίναιδοι. Βγείτε να το πείτε.

Τα καλύτερα έρχονται.

Ο Μητροπολίτης Σιατίστης προχώρησε μερικά βήματα πιο πέρα: Απολαμβάνουμε την ανακοίνωσή του: «Είναι λοιπόν σαφές ότι πρόκειται για απόφαση  σκοπιμότητας. Ποιά λοιπόν σκοπιμότητα υπηρετούν οι αποφασίσαντες δικαστές; Δικαιούται ο κάθε πολίτης αυτής της χώρας που δεν θέλει να είναι νούμερο, αλλά πρόσωπο, μιας σαφούς απαντήσεως.
Ο Μακαριώτατος εξέφρασε τον προβληματισμό του. Είναι ο προβληματισμός της κοινής Λογικής. Εγώ όμως ΔΕΝ εμπιστεύομαι την Ελληνική Δικαιοσύνη. Ο καθένας πρέπει να αποδεικνύει καθημερινά πλέον και στην πράξη ότι αξίζει την εμπιστοσύνη μας. Κανείς πλέον δεν ανήκει στο απυρόβλητο.
Αυτή η απόφαση καταρακώνει το κύρος της ίδιας της Δικαιοσύνης καθιστώντας την υπηρέτρια σκοπιμοτήτων.
Ποιόν  στ’αλήθεια προφυλάκισαν οι έλληνες δικαστές για την φούσκα του χρηματιστηρίου; Ποιόν προφυλάκισαν για τις μίζες της Siemens και των άλλων προμηθειών; Ποιόν προφυλάκισαν για την οικονομική κατάρρευση αυτής της χώρας και τον διεθνή διασυρμό του λαού της. Ποιόν προφυλάκισαν για τις ληστρικές επιδρομές στα αποθέματα του πτωχού λαού; Ποιόν προφυλάκισαν για τις διαρκώς αυξανόμενες αυτοκτονίες εξ αιτίας της ανεργίας και της απόγνωσης; Επί τέλους η ελληνική δικαιοσύνη άργησε, αλλά βρήκε τον αίτιο όλων των συμφορών. Είναι ο Ηγούμενος Εφραίμ…».

Να σας απαντήσω εγώ λοιπόν, άγιε Σιατίστης.
Αρχικά οι αναφορές περί ανθρώπων-νούμερων καλύτερα να λείπουν. Όχι τίποτε άλλο, αλλά καμιά φορά επιστρέφουν στον αποστολέα τους. Μη μας βάζετε λοιπόν ιδέες, κρίμα είναι.
Η κοινή λογική που επικαλείστε, να υποθέσω (βάσιμα) ότι πρόκειται για λογική ρασοφόρων. Δεν φαντάζομαι να κάνατε κάποιου είδους δημοσκόπηση εντός ή εκτός του ιερού Ναού που ιερουργείτε, ώστε να σφυγμομετρήσετε την άποψη της κοινής γνώμης, περί της προφυλάκισης Εφραίμ. Κάνω λάθος;
Την ελληνική δικαιοσύνη ενίοτε δεν την εμπιστεύομαι ούτε εγώ. Κάποιους έλληνες δικαστές, για να ακριβολογούμε. Η δικαιοσύνη είναι γενική και αφηρημένη έννοια. Η άσκηση της εναπόκειται στις προθέσεις, την ηθική και την τιμιότητα των λειτουργών της. Δεν στενοχωρήθηκα ας πούμε καθόλου με τη φυλάκιση του αρχιμανδρίτη Ιάκωβου Γιοσάκη που καταδικάστηκε για την υπεξαίρεση εικόνων μεγάλης αξίας από την Ιερά Μονή Κυθήρων. Εσείς;
Θα συμφωνήσω, σε απόλυτο μάλιστα βαθμό, στην αναφορά σας «Ο καθένας πρέπει να αποδεικνύει καθημερινά πλέον και στην πράξη ότι αξίζει την εμπιστοσύνη μας. Κανείς πλέον δεν ανήκει στο απυρόβλητο». Αν δεν το καταλάβατε, αυτό ακριβώς λέω και εγώ. Διαβάστε λίγο πιο πάνω και θα καταλάβετε.
Ο ηγούμενος Εφραίμ κρίθηκε προφυλακιστέος. Ακόμη δεν πήγε στη στενή γιατί παριστάνει τον άρρωστο και εξετάζεται από γιατρούς. Ακόμη κι αν προφυλακιστεί δεν σημαίνει ότι καταδικάστηκε. Η προφυλάκιση ως μέτρο σηματοδοτεί το φόβο των δικαστικών αρχών πως ο κατηγορούμενος ενδέχεται να τελέσει κι άλλες αξιόποινες πράξεις, ή να διαφύγει στο εξωτερικό, ή να προσπαθήσει να σκεπάσει τα ίχνη που αποδεικνύουν την ενοχή του. Δεν σημαίνει ούτε ενοχή, ούτε καταδίκη.
Επίσης θα συμφωνήσω και για την ατιμωρησία των ενόχων για το χρηματιστήριο, τη Siemens, τις προμήθειες, τις μίζες και ότι άλλο αναφέρετε ή υπαινίσσεστε. Μιλάμε φυσικά για τα πολιτικά πρόσωπα, για την ατιμωρησία των πολιτικών καθαρμάτων που φρόντισαν οι ίδιοι να τη θεσμοθετήσουν. Για τα μη πολιτικά πρόσωπα, όπως π.χ. η περίπτωση Εφραίμ, η δικαιοσύνη έχει (ευτυχώς) λυμένα τα χέρια.
Τέλος, αν θέλετε τη γνώμη μου, θα σας πω ότι ο αγώνας που πρέπει να γίνει είναι προς την κατεύθυνση να αρθεί η αδικία της ατιμωρησίας των πολιτικών που εμπλέκονται σε σκάνδαλα. Όχι αυτή να επεκταθεί και στα μη πολιτικά πρόσωπα, ώστε να μη τιμωρείται κανένας. Αν διαφωνείτε, στείλετε επ’ αυτού ανακοίνωση στις εφημερίδες. Χαρές που θα κάνουν…!

Ο γκαντεμόσαυρος, πρώην πρωθυπουργός, νυν επίτιμος και μόνιμη ανακατώστρα, δήλωσε …κατάπληκτος. «Μένω κατάπληκτος για την απόφαση που πάρθηκε. Ιδιαίτερα για τη στιγμή που διάλεξαν να την πάρουν. Υπενθυμίζω την παλιά ρήση που είναι πάντοτε σε ισχύ, ότι "και οι κρίνοντες, κρίνονται", είπε.
Ένα μόνο σχόλιο: Συναδελφική αλληλεγγύη.

Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΛΑ(Θ)ΟΣ Κ. Αϊβαλιώτης εμφανίστηκε λάβρος κατά …ΠΑΣΟΚ (!!!) με τη φυλάκιση του Εφραίμ λέγοντας πως «κλείνει φυλακή έναν ηγούμενο του Αγίου Όρους και θέλει να απελευθερώσει άμεσα από τις φυλακές βιαστές, ληστές και εμπόρους ναρκωτικών».
Από τότε που έκατσε στον ώμο του κωλοτούμπα αρχηγού του το περιστέρι, την έχουν δει κάτι σαν μεσολαβητές μεταξύ Θεού κι ανθρώπων. Ρε μεγάλε, ποιο ΠΑΣΟΚ τον προφυλάκισε; Ακόμη κι αν σήμερα κυβερνούσε το ΠΑΣΟΚ, οι δικαστές δεν είναι αυτοί που υπογράφουν και εκδίδουν τα σχετικά βουλεύματα; Μη μπερδεύεσαι, δεν ήρθε ακόμη η ώρα να γίνετε κυβέρνηση. Όταν με τη βοήθεια του μαλάκα ελληνικού λαού καταφέρετε να μας κάτσετε στο σβέρκο, τότε να μας βάλετε στο γύψο, τότε να παρακάμψετε τους δικαστές, τότε να επανασυστήσετε τα έκτακτα στρατοδικεία και τότε να εκδίδετε καταδικαστικές αποφάσεις «εις όποιον δεν συνεμορφώθην προς τα υποδείξεις». Μέχρι να έρθει εκείνη η ρημάδα η ώρα, υπάρχουν Σύνταγμα και Νόμοι.

(Σημ: Πήγαινε και πες στο τσεκουράτο παλικάρι σας ότι συμμετέχει σε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Ε, ρε γλέντια..., που θα ‘λεγε και ο αείμνηστος Σπαθάρης).

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, ακούω για:
Ατιμωρησία των ενόχων.
Το μαχαίρι στο κόκκαλο.
Τι κάνει η κυβέρνηση;
Θα πληρώσουν οι ένοχοι, όσο ψηλά κι αν βρίσκονται.
Επιτέλους, δεν θα μπει κανένας φυλακή;

Τις ελάχιστες φορές που κάτι κινείται, ο κάθε πικραμένος θα πει την αρλούμπα του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου